Profesjonalnie o reklamie

Kampania ulotkowa, podobnie jak każda inna strategia marketingowa, wymaga bardzo starannego planowania. Roznoszenie ulotek od drzwi do drzwi to tradycja w gronie narzędzi marketingowych, która stale się odnawia. Niemniej jednak nie chodzi wyłącznie o ulotki: można również dostarczać bezpłatne próbki albo oferty specjalne od dużych sprzedawców detalicznych, a także wszelkiego rodzaju materiały reklamowe.

Dystrybucja ulotek w systemie od drzwi do drzwi znaczy możliwość skutecznej reklamy firmy i dotarcia do wybranych odbiorców na określonym obszarze (zobacz także: przeczytaj więcej o tworzeniu materiałów reklamowych).
Schemat graficzny – ulotki reklamowe
Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę rozmiar i kształt ulotki albo broszury, która ma być stworzona. W współzależności od tego, jaką formę dystrybucji materiałów reklamowych wybrałeś, idealny rozmiar będzie się różnił. Jeśli przykładowo zdecydowałeś się na ręczną dostawę w obszarach tranzytowych, z całkowitą czyli stu procentową pewnością całkiem dobrze będzie zaprojektować małe ulotki, które ludzie mogą włożyć do kieszeni albo torby, jednakże jeśli reklama ma być dostarczona do domów, format może być większy (warto sprawdzić: materiały reklamowe). Następnym krokiem jest określenie walorów estetycznych ulotki, które będą miały decydujące znaczenie dla pozyskania spojrzenia odbiorcy. Z tego powodu najwłaściwszym wyborem będą jaskrawe kolory, proste geometryczne kształty o sporym kontraście i niekonwencjonalne obrazy. Istotne jest także określenie, do kogo ma być skierowany nasz przekaz, ponieważ wybór grafiki, formatu papieru i tekstu będzie musiał być inny, jeżeli kierujemy go do młodej albo starszej grupy odbiorców. Wiek odbiorcy będzie miał też decydujące znaczenie przy określaniu wielkości czcionki, która powinna być zazwyczaj czytelna dla wszystkich.

Więcej informacji na stronie: www.whiteart.pl/portfolio/branza/budownictwo