Pozycjonowanie strony przy użyciu wpisów katalogowych – istotne linki przychodzące

Jednym z priorytetowych elementów, który posiada wpływ na efektywność pozycjonowania strony mają zdobyte linki przychodzące do danej strony. Możliwości na pozyskiwanie linków prowadzących do strony jest dużo, bowiem dużo jest technik i metod pozycjonowania.Wymieńmy kilka z nich.

Popularną metodą pozyskiwania linków, która kiedyś miała ogromne znaczenie jest katalogowanie strony. W tym momencie katalogi nie mają już takiej siły, a ich miejsce na dobre zajęły strony typu „presell page” , a oprócz tego strony z artykułami do przedruku. Pozycjonowanie stron internetowych przez dodawanie artykułów z linkiem opatrzonym odpowiednim anchor tekstem jest w tym momencie jedną z najważniejszych metod pozycjonowania. Jest to metoda najczęsciej proponowana przez firmy pozycjonerskie jako usługi SEO – katalogowanie to dobry sposób na zyskanie dużej ilości wartościowych linków.

Inną znaną i popularną, choć mocno kontrowersyjną i niezbyt stateczną metodą są linki pochodzące z systemów konwersji linków, czyli tzw. SWLi. Systemy te opierają swoje działanie na wymianie linków pośród zainteresowanymi stronami za pośrednictwem kodów.
Najprostszym chyba sposobem pozycjonowania strony jest linkowanie płatne. Polega ono po prostu na płaceniu za umieszczenie linka zwrotnego na określonych stronach internetowych. Pozycjonowanie strony internetowej oparte na linkowaniu płatnym jest również niezbyt bezpieczne. Wyszukiwarki takie jak Google zakazują stanowczo zakupu linków. W przypadku posiadania niemal jedynie linków pochodzących za zakupu strona może otrzymać tzw. bana (czyli zostaje usunięta z indeksu wyszukiwarki).

Najlepszą formą pozyskiwania linków jest tzw. naturalne pozyskiwanie linków. W przypadku tej formy pozycjonowania liczy się bogata i unikalna treść witryny. Internauci linkują w większości wypadków do stron wartościowych – do intrygujących artykułów albo newsów. Ta metoda pozycjonowania jest najbardziej promowana przez Google.