Katalog firm a kwestia SEO

Dlaczego tak kilka firm dodaje swoje strony www do specjalnych katalogów? Skąd przeświadczenie, że obecnie linki z takich stron są najbardziej pomocne w pozycjonowaniu witryn internetowych , a oprócz tego w ich promocji? Czy możliwe jest, że tylko jeden katalog tak znacznie podnosi pozycję strony w wynikach Google? Takie i podobne pytania to wyłącznie kilka przykładów z licznych zapytań, jakie do pozycjonerów kierują właściciele firmowych serwisów. I są zresztą w całości zasadne – bo skoro jeden katalog firm potrafi w tak dużym stopniu zwiększyć pozycję witryny na wybrane słowo kluczowe, to jaki sens ma płacenie pozycjonerowi setek złotych?

Przede wszystkim warto już na początku zauważyć, że takie katalogi przyjmują do siebie wyłącznie witryny firmowe, co znacznie ogranicza ich ilość. Strony zamieszczane są także tylko w przypadku, gdy wyróżniają się najwyższej jakości wykonaniem, treścią merytoryczną, interesującą strukturą. Katalog firm i stron firmowych – o ile się szanuje i chce być rozpoznawalny w Internecie, nie będzie więc przyjmował takich firmówek, które oparte są na powielonej, zduplikowanej treści i nie przedstawiają sobą żadnej większej wartości merytorycznej. To z jednej strony genialna decyzja dla właścicieli stron www, którzy wolą, ażeby ich witryna znalazła się w katalogu w tej chwili obok innych profesjonalną witryn. Z drugiej jednakże strony znaczne ograniczenie, ponieważ katalog firm nie ma możliwość się rozwijać tak prężnie i szybko jak równieżnne bazy i wykazy witryn internetowych, które bez dylematu przyjmują w swoje zasoby właściwie każdy zgłoszony serwis.