SEO – czyli jedna z najskuteczniejszych metod reklamy strony

Zaskakujące, jak w wielu wypadkach spotykam osoby, które mówią, że znają się na pozycjonowaniu. Jakiś czas temu podczas rozmowy dwóch moich znajomych jeden z nich zapytał, ile czasu należy na zbudowanie sklepu internetowego. Drugi mu odpowiedział, po czym stwierdził, że sam mógłby się zająć tematem, jakim jest pozycjonowanie.

Zaciekawiony, zapytałem, czy posiada już jakieś praktykę. Okazało się, że tak – zdobył już dwieście linków do indywidualnej strony i jest w TOP1 na frazę zbliżoną do „wypas owiec w Bieszczadach” (wręcz)…
Z kolei inny mój znajomy złożył katalog stron www i w pierwszych wpisach zaoferował pozycjonowanie stron internetowych. Wszystko byłoby fajnie, gdyby nie to, że jest niepełnoletni, czyli nie może wręcz wystawić faktury VAT, a wiedzę o pozycjonowaniu posiada na poziomie początkującego spamera ksiąg gości…
Trzeci z kolei jest szczęśliwy, że posiada TOP 3 na frazę z zerową konkurencją i z zerową konwersją…
Moim zdaniem pozycjonowanie strony internetowej przedsiębiorstwa trzeba zlecać specjalistycznej firmie – katalogi prywatne, która z amatorskimi taktykami podwyższania rankingu nie posiada nic wspólnego. Jedynie firma, dla której pozycjonowanie stron www to chleb powszedni, potrafi zapewnić kompleksową obsługę w przypadku zawirowań związanych z tzw. aktualizowanie’ami Google. A te zdarzają się w dużej liczbie przypadków.
W przypadku hobbistycznych stron można pozycjonować na własną rękę, jednakże w wypadku firm, których przychody zależne są od ruchu z wyszukiwarek – de fakto nie warto. Lepiej zlecić to fachowcom…